mandag den 1. oktober 2012

Cross media og sociale medier i DR v/Erik Nørgård Gravesen, redaktør DR Medier


Cross Media og sociale medier hos DR:
  • TV som omdrejningspunkt - Redskaber er web, smartphone, tablets etc. Skal give noget -> altså have værdi! - "Brugere/seere fik..." 
    • Det koster penge, tid osv.
  • Internet og TV smelter sammen
    • Internet på TV, Tv på PC, tablet og mobil - hvor der også er internet. Computere, tablet og smartphones - trådløst til TV. Spilkonsoller mm. forbinder internet med TV
    • Man bruger internet og tv samtidigt
      • Internettet bruges mens man ser TV - og det er der mange penge i! Især blandt de 15-29 årige.
      • Man har ikke seernes fuldstændige opmærksomhed
      • Kan engagere brugerne bedre.
    • DR arbejder hen mod at koble TV med smartphones og web, således at seeren, samtidig med at de ser et program, vil tjekke fakta på deres smartphone (TV er godt til følelser og fascination, men dårligt til fakta)
  • Web-del: kun til få programmer giver det virkelig stor trafik, men mange bække små...
  • Hvis ikke sociale medier er aktive og personlige får de ikke særligt meget trafik. Derfor find ud af hvad du vil med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar