Spg 1.
Besvarelsen fra gruppe 5 lever fuldt ud op til
opgavebeskrivelsens kriterier.
Gruppe 5 beskriver grundlæggende hvad deres case handler om,
de illustrerer hvordan kampagnen er lanceret, både med screendumbs af kampagnen
og en tidslinje over kampagnens forløb. De forskellige dele af kampagnen er
overskueligt beskrevet som tentpole og tie-ins. Gruppen har der ud over anvendt
Henry Jenkins 7 principper på kampagnen.
Spg 2.
Gruppe 5 anvender Henry Jenkins 7 principper særligt godt.
De har formået at give et klart overblik over hvilke platforme der er på spil
og hvilke crossmedia strategier der er anvendt. Hver af de 7 principper er
understøttet med et fra kampagnen, der er med til at fortælle deres pointe.
Spg 3.
Kampagnen Familien og tv-serien Ghost Whisperer adskiller
sig meget fra hinanden. De har få lighedspunkter, som f.eks. at begge består af
fiktive historier. Der ud over er
formaterne meget forskellige: Familien har et klart budskab om at påvirke unge
til at køre mere sikkert. Ghost Whisperer handler om en ung pige der hjælper
spøgelser fra den menneskelige verden over på den anden side til åndeverdenen.
Størrelserne på formaterne er også meget forskellige fra den
store amerikanske maskine der ligger bag Ghost Whisperer til den lille danske
kampagne fra Rådet for sikker trafik.
Til sidst er formålene med koncepterne også meget
forskellige. Kampagnen har folkeoplysning til formål, hvorimod Ghost Whisperer er
meget mere profit orienteret.
Spg4.
Gruppe 5 har lavet en meget overskuelig opgave. De har skarp
struktur på deres besvarelser og understøtter alle deres pointer med billeder.
Vi har derudover lært om hvordan kampagner kan bruge
immersion til at inddrage deres målgruppe.
Af gruppe 5:
Af gruppe 5:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar